کیوی
سعی داشتیم مطالبی که در کارهای روزمره بدرد میخورند در اختیارتان بگذارم
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دست نوشته های استاد سلیم و آدرس salim12.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 75
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 244
بازدید کل : 127660
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 36
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 75
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 85
:: بازدید ماه : 244
:: بازدید سال : 888
:: بازدید کلی : 127660
کیوی

کیوی میوه‌ای است تخم مرغی شکل به اندازه یک تخم مرغ بزرگ (به طول ۵-۸ سانتیمتر و عرض ۴٫۵ - ۵٫۵ سانتیمتر). پوست آن قهوه‌ای رنگ و گوشت آن سبز کمرنگ است. می‌توان گفت طعم آن بین توت فرنگی، موز و آناناس است. این گیاه بومی جنوب چین و میوه ملی جمهوری خلق چین است.

تاریخچه

این میوه در جنوب چین توسط کشاورزی ساده لوح برای اولین بار به عمل آمد و در آنجا میوه ملی چین نامیده شد. اما نام آن از نام گونه‌ای پرنده زیبا که در نیوزیلند پرنده ملی بوده در دهه شصت میلادیش به این میوه داده شده رایج گردیده‌است

پیوند این میوه بعد از رشد حدود یک هفته‌ای تبدیل به نهال و قابل قلمه زدن است. این روش از متداول‌ترین روشهای کاشت نهال کیوی در دنیا به خصوص کشور چین می‌باشد. کشور چین یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادر کننده نهال پیوندی این میوه می‌باشد

میزان تولید در جهان

کشورهای برتر تولید کننده کیوی در سال 2007 (تن)

 ایتالیا

410

 زلاندنو

360

 شیلی

170

 فرانسه

80

 یونان

40

 ژاپن

40

 ایران

20

 ایالات متحده آمریکا

20

 کانادا

10

 کامبوج

10

سراسر جهان

1,140

 

ارزش غذایی

کیوی منبعی غنی و سرشار از ویتامین C است و مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است. همچنین دانه‌های سیاه آن حاوی ویتامین D است. کیوی همچنین دارای ویتامین A ویتامین‌های B۱، B۲، B۳ و سایر ویتامین‌های گروه ب می‌باشد. کیوی از میوه‌های بسیار کم کالری است. در ۱۰۰ گرم کیوی ۴۷ کالری وجود دارد. و از جهت میزان کالری همردیف زردآلو و نارنگی است. مقدار پتاسیم آن از موز بیشتر است. از میزان منیزیم بسیار بالایی نیز برخوردار است و به همین خاطر نیز امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها و بیمارهای قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین دارای مس، آهن و فسفر است. کیوی میوه‌ای است که مواد غذایی بالا و در صد کالری بسیار پایینی دارد، از اینرو می‌توان آن را در رده میوه‌های بسیار مفید قرار داد.

خواص  و فوايد ميوه كيوي:

پُر از ويتامين C

با سرد شدن هوا بسياري از ميوه‌ها و سبزي‌هايي كه منبع غني ويتامين C هستند در دسترس ما قرار مي‌گيرند، از انواع مركبات گرفته تا كلم‌هاي مختلف و حتي كيوي. انگار خداوند مي‌خواهد با نعمات بي‌پايانش ما را از سرماخوردگي و بيماري عفوني محافظت كند.

کيوي يكي از منابع غني ويتامين C است و مي‌دانيد كه خوردن مواد غذايي غني از اين ويتامين، ابتلا به سرماخوردگي را کاهش مي دهد. مطالعات نشان داده‌اند که هر يک عدد کيوي متوسط، 57 ميلي‌گرم ويتامين C است. به اين دليل متخصصان تغذيه، اين ميوه را منبع عالي اين ويتامين معرفي مي‌كنند.

همچنين ويتامين C يکي از آنتي اکسيدان هاي قوي است. بررسي‌ها نشان داده اند افرادي كه در برنامه غذايي روزانه خود از انواع آنتي اكسيدان‌ها استفاده مي‌كنند، كمتر به بيماري‌هاي قلبي عروقي ، سکته ي قلبي و انواع سرطان‌ها دچار مي شوند و سيستم ايمني بدن‌شان هنگام مقابله با استرس‌، قوي‌تر عمل خواهد كرد.

يادتان باشد كه هر چه كيوي‌ رسيده‌تر باشد، آنتي اكسيدان بيشتري خواهد داشت و مغذي‌تر خواهد بود.

محافظ قلب و روده

علاوه بر ويتامين C، كيوي منبع مناسب فيبر غذايي نيز است، طوري كه در هر يک عدد آن، 2/5 گرم فيبر وجود دارد. بررسي‌ها نشان داده‌اند، رژيم‌هايي كه فيبر غذايي بالايي دارند، نمي‌گذارند سطح كلسترول خون به حد غيرمجاز و بيمارگونه برسد و به اين ترتيب خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي‌عروقي و حملات قلبي كم مي‌شود.

فيبرها سطح قند خون را نيز در حد طبيعي تنظيم مي‌کنند. به اين دليل خوردن اين ميوه براي ديابتي‌ه

تعداد بازدید از این مطلب: 155
موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : سلیم
تاریخ : یک شنبه 27 آذر 1390
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ با نظرات شما هرروز بهتر از دیروز
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید